In sprijinul secretarelor medicale

Cu toate ca secretarele medicale joaca un rol esential, viitorul lor este in pericol in urma reducerii posturilor administrative din spitale, sustine Rachel Hooke

 

Unii manageri pot considera ca secretarele medicale si alte tipuri de personal administrativ alcatuiesc un compartiment inutil si costisitor, dar pentru doctori ele reprezinta o componenta esentiala a echipei medicale.

Secretarele medicale si copistii lucreaza intr-un sistem de management matriceal complex, a carui responsabilitate este de-a ”avea grija” de echipele medicale si de alti cliniceni, cum ar fi asistentii specialisti si personalul medical auxiliar. Cu toate acestea, personalul secretarial este subordonat unui alt administrator sau manager decat clinicienii, ceea ce poate determina conflicte de prioritati intre toti cei implicati.1

            Medicii trebuie sa fie atenti la initiativele ce apar – de pilda, la ”evaluarea personalului administrativ”. Aceasta inseamna, de obicei, reducerea costurilor prin scaderea salariilor si eliminarea posturilor.

            Odata cu aparitia dictarii digitale si a sistemelor dosarelor electronice, unele organizatii ale NHS au externalizat partial sau total transcrierile medicale. Aceste servicii sunt caracterizate printr-un timp de executie scurt2 si, probabil, prin costuri seducator de mici, dar nu furnizeaza intodeauna servicii de buna calitate. Unii manageri par a fi hotarati sa faca in continuare presiuni pentru externalizare, chiar daca departamentele pot aduce argumente convingatoare in favoarea mentinerii serviciilor lor.

            Au aparut multe companii de transcriere, avand adesea ca angajati fosti salariati ai NHS cu experienta. Acestia au o munca flexibila, dar lucreaza mai degraba izolat decat in echipe, ca in spital. Chiar si cei mai competenti copisti simt nevoia, cateodata, sa se intoarca spre un coleg si sa intrebe: ”Pot sa-ti citesc putin, te rog?”

            Chiar in conditiile externalizarii, un departament administrativ intern tot mai este necesar in spital pentru a aduna detaliile medicilor generalisti si ale pacientilor, pentru a rezolva semnaturile si desfacerea corespondentei si pentru a avea grija ca scrisorile sa fie

pastrate pe unitatea  electronica adecvata si inserate in dosarele pacientilor. Pot fi necesare si corecturi ale textelor, care cer timp si efort.

            Programul digital pentru recunoasterea vocii este inca in forma incipienta si nu e suficient de sofisticat ori de eficient pentru ca dosarele medicale sa se bazeze integral pe el. Nu exista inca niciun substitut pentru personalul administrativ bine informat, familiar cu vocile medicilor, cu nomenclatura preferata si cu terminologia medicala generala.

            O parte importanta a rolului secretarei medicale sau al asistentei personale este de a cunoaste pacientii si sistemul si de-a avea grija ca totul sa functioneze bine. Ele sunt ca o ”fereastra” catre serviciu si sunt necesare pentru mult mai multe activitati decat transcrierea si completarea datelor.

            Intr-o era in care medicii asista la subminarea continua a profesionalismului lor, erodarea rolurilor https://www.viagrapascherfr.com/viagra-generique-moins-cher/ apreciate ale secretarelor nu va fi de niciun ajutor. Doctorii si-au protejat intotdeauna secretarele si le-au sustinut atunci cand a fost nevoie – ceea ce ar trebui sa faca in continuare.

 

Relatia medic-secretara – Sarah Marten (jurnalista independenta)

Aman Coonar, specialist in chirurgie toracica la Papworth Hospital din Cambridgeshire, a lucrat impreuna cu secretara/asistenta sa personala Kathie Reilly timp de cinci ani. Reilly descrie relatia lor profesionala ca fiind ”angajata”.

            ”Prin angajata vreau sa spun ca domnului Coonar ii place sa lucreze indeaproape cu mine, sa ne intalnim pe cat de regulat posibil, pentru a ne pune la curent cu prioritatile si noutatile de la serviciu”, spune ea. ”In afara zilelor in care opereaza, ma intalnesc cu el cel putin de doua ori pe zi, cat de devreme se poate dimineata si apoi inca o data la sfarsitul dupa amiezei. Daca lucreaza in alta parte tinem legatura intotdeauna regulat prin telefon si prin e-mail. Chiar si in zilele libere ne informam cu privire la treburile urgente, atunci cand pacientii ma suna pentru recomandari sau cand trebuie reprogramate consultatiile.”

            Buna comunicare este motorul oricarei relatii bune, iar cea dintre doctor si secretara nu este diferita. Reilly explica: ”Comunicarea este realmente o parte vitala a unui parteneriat de munca eficient. Mai inseamna si a intelege atat punctele tari cat si cele pe cele slabe ale partenerului.”

            Reilly stie foarte clar unde se termina activitatea ei si unde incepe cea a lui Coonar. ”Primesc multe telefoane de la pacienti si acesta este un aspect foarte important al muncii mele. Dar daca ma roaga sa interpretez rezultate de imagistica, le explic politicos ca de acest aspect se ocupa domnul Coonar, nu eu!”

            Coonar descrie cum intreaga echipa – inclusiv personalul administrativ – se concentreaza pe pacient.

            ”Prioritatea mea numarul unu este sa ma asigur ca ingrijirea pacientului nostru este la cel mai inalt standard posibil. Interventia chirurgicala este extrem de importanta, dar este un ”moment” relativ scurt in intreaga experienta a bolnavului si in drumul sau spre recuperarea completa acasa. Tot ce fac se concretizeaza in asigurarea unor ingrijiri individualizate de maxima calitate, care apoi ii intaresc pe pacienti. Ei trebuie sa stie ca deciziile care ii privesc sunt cele corecte. Pacientii au nevoie si de incredere in sistem.”

            Coonar o implica pe Reilly in munca sa pas cu pas. ”Este foarte important sa-i comunic cat mai eficient posibil lui Kathie planurile mele pentru un pacient”, spune el. Kathie este atunci mult mai in masura sa raspunda la intrebarile pacientilor si sper ca asta-i face munca mai placuta. Bineinteles, contactele ei cu pacientii nu implica rationament clinic, dar ea intelege cum functioneaza lucrurile. Cu cat e mai implicata o secretara in munca ta, cu atat mai mult ii va place ce face.”

            Sistemele administrative eficiente reprezinta una din pietrele de temelie ale oricarui spital, spune Coonar. ”Daca exista o intarziere in comunicarile scrise, caut motivul acesteia impreuna cu Kathie. De exemplu, este realmente important ca informatiile de la externare sa fie trimise cat mai repede. Daca exista intarzieri undeva in sistem, gasim impreuna solutii. Metodele electronice permit acest lucru.”

            Reilly lucreaza aproape exclusiv cu Coonar. ”Lucrand aproape numai cu mine, Kathie stie ce fac pentru fiecare pacient,” spune el. ”Aceasta inseamna foarte mult pentru munca mea si pentru evolutia pacientului. Nu sunt cu nimic mai bun decat echipa mea.”

 

Conflicte de interese: Am citit si am inteles politica BMJ privind declararea intereselor si declar urmatoarele: RH conduce cursuri de instruire, mentine un blog despre secretarele medicale si a lucrat ca medic, manager si secretara medicala.

Rate this article: 
Încă nu sunt voturi
Bibliografie: 

Rachel Hooke scriitoare si instructoare independenta

rhooke@doctors.org.uk

In support of medical secretaries

A se cita: BMJ Careers; doi:

 

Traducere: 
Dr. Roxana Tucra
Autor: 
Rachel Hooke