Petit guide du développement spirituel NoëlL'actu viagra viagrasansordonnancefr.com décryptéeAgirEcocitoyen J'ai fait un stage de survie en pleine nature Don, troc, partage : consommons collaboratif! Vous recherchez une formation?

Marketingul tigaretei electronice vizeaza segmentul tanar al populatiei, sustine o organizatie caritabila

            Companiile producatoare de tigarete electronice isi indreapta tot mai insistent eforturile asupra tinerilor, atat prin mass-media cat si prin promovarea de catre vedete ori sponsorizari si promotii online, avertizeaza un recent raport elaborat de Cancer Research UK (organizatie caritabila pentru studiul cancerului din Marea Britanie).Reprezentantii fundatiei au afirmat ca nu este vorba de o opozitie fata de comercializarea tigaretelor electronice, data fiind capacitatea lor de a reduce nocivitatea fumatului, ci de faptul ca, dupa parerea lor, marketingul nereglementat trimite copiilor mesaje derutante despre fumat si poate tenta mai multi tineri sa deprinda acest obicei.
 
           Marile companii de tutun, ca British American Tobacco, au inceput achizitionarea unor firme producatoare de tigarete electronice. Raportul atrage atentia asupra faptului ca industria tutunului va folosi tigareteleelectronice ca sa-si inlesneasca accesul la politicieni si la cei care se ocupa de elaborarea politicilor de sanatate, ceea ce va spori influenta si respectabilitatea companiilor.Cercetatorii au analizat aproape 1 000 de articole de marketing colectate timp de 13 luni. Intrucat nu exista o reglementare clara, tigaretele electronice sunt promovate prin reclame la televiziune, pe panouri publicitare, in autobuze si magazine sau pe internet. Se pare ca fabricantii vizeaza in mod activ nefumatori din ce in ce mai tineri sau fumatori ocazionali si isi promoveaza produsul ca pe un articol potrivit pentru un stil de viata ”super”, se afirma in raport.
 
            Pentru a atrage o piata tanara, companiile au folosit diverse tactici, precum inserarea unor reclame in jocurile de pe calculator, campaniile de pe Facebook si Twitter si sponsorizarile echipelor de fotbal pentru juniori. In plus, pentru a atrage tinerii, unele tigarete electronice au ambalaje colorate si arome de capsuni, cirese si afine. Marisa de Andrade, coautoare a raportului, a spus: ”In Marea Britanie, marketingul tigaretei electronice a crescut exponential in ultimele 18 luni. Cel mai mult ne ingrijoreaza interesul tot mai mare al industriei tutunului fata de aceasta piata si tendinta de-a angrena creatorii politicilor sanitare si comunitatea sanatatii publice.”
 
            Ea a adaugat: ”Trebuie sa ne asiguram ca astfel de “produse pentru generatia urmatoare” nu vor conduce la viitoarea generatie de fumatori: o reclama la tigareta electronica a aparut recent intr-un joc pentru copii pe iPad. Sunt aspecte ingrijoratoare, asa ca trebuie luate rapid masurile ce se impun.” In iunie 2013, Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency (Agentia de Reglementare a Medicamentelor si a Produselor pentru Ingrijirea Sanatatii) a hotarat ca toate produsele care contin nicotina, inclusiv tigaretele electronice, sa fie reglementate la fel ca medicamentele. Intentia a fost de a se asigura ca nu sunt daunatoare si de a opri vanzarea si marketingul directionat spre cei sub 18 ani. Este prevazut ca decizia sa fie aplicata din 2016, dar viitorul ei este periclitat la ora actuala, in contextul in care parlamentul european a votat impotriva unor masuri similare la scara intregului continent.
 
E-cigarette marketing is aimed at youngsters, says charity
Citati articolul ca: BMJ 2013;347:f7124

Rate this article: 
Încă nu sunt voturi
Traducere: 
Dr. Roxana Tucra
Autor: 
Jacqui Wise LONDRA