Petit guide du développement spirituel NoëlL'actu viagra viagrasansordonnancefr.com décryptéeAgirEcocitoyen J'ai fait un stage de survie en pleine nature Don, troc, partage : consommons collaboratif! Vous recherchez une formation?

Specializarea interdisciplinara ar putea Imbunatati statutul psihiatriei in spatiul universitar

     Un raport a aratat ca formarea psihiatrilor trebuie sa fie mai flexibila pentru a Incuraja medicii sa urmeze o atare specialitate si, ulterior, o cariera universitara.
     Fara o abordare inovatoare a specializarii era mai putin probabil ca realizarile stiintifice sa fie transpuse in practica in vederea perfectionarii diagnosticului si a managementului, fiindca doctorii nu alegeau sa predea viitoarelor generatii de psihiatri, a spus Nick Craddock, profesor de psihiatrie la departamentul de psihologie si neurologie al Universitatii Cardiff, cu prilejul lansarii raportului Strengthening Academic Psychiatry in the UK (Dezvoltarea Psihiatriei Academice), al Academy of Medical Sciences (Academia de Stiinte Medicale).
     Numarul locurilor de munca din Invatamantul psihiatric britanic a scazut cu 27% din anul 2000. Desi, In Marea Britanie, bolile psihice reprezinta 15% din totalul afectiunilor, cercetarii de profil i s-a repartizat doar 5% din bugetul alocat cercetarii In domeniul sanatatii.
     Situatia este datorata, partial, faptului ca psihiatria nu a fost “proiectata suficient de bine”, a afirmat Simon Wessely, prodecan la catedra de psihiatrie din cadrul Institute of Psychiatry din Londra. El a adaugat ca, in mare parte, invatamantul superior din Marea Britanie a fost finantat de sistemul public de servicii de sanatate (NHS) si, ca urmare a solicitarii restrangerii cheltuielilor, managerii au perceput spatiul universitar ca pe un sector de activitate in care puteau taia fonduri fara ca un atare gest sa declanseze comentarii negative.
     Si locurile la rezidentiatul de psihiatrie au ramas neocupate In totalitate – in Anglia, de pilda, in 2011 au fost ocupate numai 83% din cele 478 de locuri de rezident de  psihiatrie In anul Intai, iar in 2012 procentul respectiv a atins doar 85%.
     Adesea, rezidentii aveau impresia gresita ca nu se putea face nimic pentru pacientii cu afectiuni psihice, a declarat Wessely, care a adaugat ca stigmatizarea unor astfel de bolnavi reflecta perceperea lor drept cazuri dificile si problematice.
     Una dintre recomandarile raportului este de a Indeparta “granitele inutile si restrictive dintre psihiatrie si specialitatile Inrudite” prin elaborarea unor programe de instruire integrate. O atare abordare le-ar permite rezidentilor de psihiatrie, daca ar opta pentru posturi In Invatamant, sa parcurga module de neurologie, pediatrie, imunologie si alte discipline Inrudite, iar de abilitatile dobandite ar urma sa beneficieze pacientii, precum si alti doctori.
     Craddock a spus: “Stiinta creierului a atins culmi fantastice. Avem ocazia fabuloasa de-a aduce laolalta o multime de discipline ca sa Intelegem afectiunile psihiatrice, sa punem la punct metodele aferente de diagnostic si tratament si sa valorificam experienta capatata pentru a imbunatati atat Ingrijirea pacientilor cat si pregatirea medicilor in vederea furnizarii unei asistente medicale de calitate.” El a adaugat ca actualul sistem de Invatamant pentru rezidentiat a fost creat tinand cont de recomandarile NHS, in timp ce, in SUA, el este organizat de universitati, acordandu-se un mai mare interes nevoilor de instruire ale fiecarui doctor in parte.
     Totodata, raportul evidentiaza necesitatea ameliorarii capacitatii de cercetare In spatiul universitar si a asigurarii, pentru tinerii medici care se formeaza in specialitatea aleasa, a unor conditii optime de pregatire a doctoratului. In prezent s-ar putea ca multi rezidenti sa-si desfasoare activitatea clinica la distanta de locul unde fac cercetare – o situatie pe care Academic Faculty of the Royal College of Psychiatry a descris-o drept “profund Ingrijoratoare.”
Cross specialty training would improve academic psychiatry
A se cita: BMJ 2013; 346:f2080

Rate this article: 
Încă nu sunt voturi
Traducere: 
Dr. Oana Caunii
Autor: 
Zosia Kmietowicz BMJ