Petit guide du développement spirituel NoëlL'actu viagra viagrasansordonnancefr.com décryptéeAgirEcocitoyen J'ai fait un stage de survie en pleine nature Don, troc, partage : consommons collaboratif! Vous recherchez une formation?

Celebritãţile se implicã în promovarea campaniilor de destigmatizare a bolilor psihice

Recent, la posturile de televiziune şi în ziarele din Anglia a fost iniţiatã o campanie de 18 milioane ₤ (19 €; 24 $) pentru combaterea discriminãrii şi stigmatelor create în jurul bolilor psihice.

Iniţiativa Time to Change, lansatã de Comic Relief şi de loteria naţionalã, urmãreşte sã informeze publicul cã nu mai este acceptatã discriminarea persoanelor cu boli psihice. Campania include difuzarea unei reclame TV la o orã de maximã audienţã, în timpul serialului Coronation Street, care va continua sã fie difuzatã la ITV pe parcursul a trei sãptãmâni.

Din campanie face parte o serie de reclame ce implicã celebritãţi care au suferit de boli psihice - de pildã, fostul adjunct al primului ministru, Alistair Campbell, moderatorul de televiziune Ruby Wax şi actorul Stephen Fry. Pe site-ul web al campaniei sunt disponibile detalii referitoare la modalitãţile de ajutorare a persoanelor cu probleme psihice şi la cele de organizare a campaniilor locale în vederea susţinerii iniţiativelor naţionale. 

„Doctorii sunt, deseori, primii la care apeleazã oamenii cu probleme psihice sau cei îngrijoraţi în legãturã cu un prieten sau cu un membru al familiei", afirmã Sue Barker, director al Time to Change.

Medicii sunt încurajaţi, astfel, sã îndrume pacienţii îngrijoraţi de sãnãtatea mentalã sã acceseze website-ul ca sã se informeze cu privire la programele locale. Website-ul susţine, de asemenea, persoanele din anturajul celor cu afecţiuni psihice.

Campania susţine cã bolile psihice reprezintã unul din ultimele tabuuri şi cã ruşinea sau stigmatizarea pot împiedica oamenii sã solicite ajutor. De asemenea, subliniazã faptul cã bolile psihice sunt mult mai frecvent întâlnite decât se crede, una din patru persoane confruntându-se cu o problemã de sãnãtate mentalã în timpul vieţii. Este promovat, astfel, mesajul cã este posibil sã ajuţi oamenii cu boli psihice susţinându-i personal, şi nu eliminându-i din viaţa ta.  

Bazatã pe iniţiativele naţionale similare din Noua Zeelandã şi din Scoţia, campania se desfãşoarã în parteneriat cu organizaţiile caritabile pentru bolile psihice Mind şi Rethink, precum şi cu Institutul de Psihiatrie, care se va ocupa şi de evaluarea ei.    

Campania are mai multe direcţii, ce includ: un proiect pentru încurajarea activitãţii fizice; o linie legalã de ajutorare a celor care considerã cã au fost discriminaţi, datoritã problemelor psihice, fie la serviciu, fie în obţinerea anumitor servicii; iniţiativele locale pentru susţinerea utilizatorilor serviciului care doresc sã discute despre experienţa lor în ceea ce priveşte discriminarea.

Laurence Buckman, preşedintele comitetului medicilor generalişti ai BMA (British Medical Association) considerã cã o astfel iniţiativã este binevenitã.  

„Obiectivul eliminãrii discriminãrii împotriva oamenilor cu probleme psihice este lãudabil", a spus el. Stigmatele bolilor psihice îi pot face pe pacienţi sã se simtã singuri, izolaţi şi sã ezite sã apeleze la medicul de familie pentru a solicita ajutor. Reuşind sã-i facem pe oameni mai puţin temãtori faţã de bolile psihice şi de bolnavii psihici, vom putea contribui la îmbunãtãţirea sãnãtãţii mentale la nivel naţional."

Vezi  http://www.time-to-change.org.uk/

Celebrities help promote campaign to destigmatise mental illness

A se cita ca : BMJ 2009;338:b309

Rate this article: 
Average: 4 (1 vote)
Bibliografie: 
Traducere: 
Dr. Olguţa Orzan
Autor: