Suportul anti-fumat este "excelent" în zonele în care este cel mai necesar

Trusturile de îngrijire primară din zonele defavorizate ale Angliei şi Ţării Galilor au fost foarte eficiente în ceea ce priveşte furnizarea serviciilor de control al fumatului şi sprijinirea populaţiei în vederea reducerii lui, se afirmă într-o nouă sinteză realizată de Healthcare Commission (Comisia pentru Îngrijirea Sănătăţii).

Comisia, care inspectează calitatea asistenţei medicale şi a sănătăţii publice din Anglia şi Ţara Galilor, a raportat că aproximativ jumătate dintre organizaţiile locale de îngrijire primară, clasificate drept "excelente" în privinţa asigurării serviciilor anti-fumat, se află în zonele cele mai defavorizate (definite astfel printr-un indicator al mai multor factori defavorizaţi). În zonele bogate, în schimb, calificativul menţionat a fost atribuit unei proporţii de numai 20% dintre ele.

Structurile de organizare similare din regiunile mai nordice şi din Londra au avut o activitate mai bună decât celelalte. Nord-estul Angliei s-a clasat cel mai bine, aproape 70% dintre trusturile de îngrijire primară fiind cotate drept "excelente."

  

Raportul ajunge la concluzia că, în general, organizaţiile de îngrijire primară par să ofere un sprijin de bază corect. Nici una dintre ele nu a primit cotaţia cea mai mică, de "slab." De fapt, 33% au fost "excelente," 56%, "bune," iar 11%, "satisfăcătoare."

Modul de cotare din sinteza în speţă s-a corelat cu modul de realizare a sarcinilor stabilite de guvern cu privire la numărul de persoane care au abandonat cu succes fumatul timp de patru săptămâni.

Raportul comisiei a fost întocmit pe baza datelor locale şi naţionale pentru trei ani, până în decembrie 2005. El s-a axat pe acei factori despre care s-a constatat că aveau un efect maxim asupra furnizării serviciilor de control al fumatului şi de renunţare la tutun.

Factorii respectivi includ existenţa unui program de măsuri eficient pentru renunţarea la fumat, reducerea prevalenţei fumatului (în special la grupurile de oameni cu risc crescut, indus de fumat şi de expunerea la fum), dezvoltarea sectorului de sănătate publică prin mijloace proprii şi prin contractanţi independenţi pentru reducerea prevalenţei fumatului, promovarea stilului de viaţă sănătos în cadrul colectivelor de muncă, diminuarea riscurilor legate de fumat şi de expunerea la fum, parteneriatul pentru controlul consumului de tutun în populaţia locală.

Trusturile de îngrijire primară care au înregistrat cel mai bun raport între numărul celor care au renunţat la fumat şi al celor care au continuat să fumeze au obţinut scorul "excelent" în partea principală a sintezei, referitoare la parteneriatul cu agenţiile locale (cum sunt consiliile locale, spitalele şi închisorile). Dar 42% dintre organizaţiile locale nu au furnizat noului personal informaţii asupra rolului său în promovarea locurilor de muncă fără fumat sau a serviciilor de sprijin pentru abandonarea fumatului. Multe altele nu au programe locale pentru sprijinirea personalului în vederea opririi fumatului.

În iulie 2007, fumatul va fi interzis în aproape toate locurile publice din Anglia, iar în octombrie a.c., vârsta legală pentru cumpărarea de ţigarete va creşte la 18 ani (în prezent, în Anglia şi Ţara Galilor este de 16 ani - n. trad.).

No Ifs, No Buts: Improving Services for Tobacco Control este disponibil la http://www.healthcarecommission.org.uk/.

Smoking support is "excellent" in areas where it is most needed

BMJ 2007;334:176

Robert Short LONDRA

Rate this article: 
Încă nu sunt voturi
Bibliografie: 
Traducere: 
Dr. Rodica Chirculescu
Autor: