Cum să ne amintim ceea ce am învăţat

Cum să ne amintim ceea ce am învăţat

Mai întâi, veştile rele. După 20 de minute veţi uita, probabil, mai mult de 40% din tot ce citiţi acum; într-o lună veţi uita peste 75.1 Asta în cazul în care aţi învăţat materialul respectiv; vă veţi aminti, probabil, şi mai puţin dacă doar l-aţi citit.

În urmă cu peste 100 de ani, Ebbinghaus, folosindu-se pe el însuşi ca subiect de studiu, a cercetat capacitatea de reamintire a unor liste de silabe şi a obţinut aceste rezultate. Unul dintre cele mai interesante aspecte ale cercetării lui a fost că uităm cel mai repede în primele 20 de minute de la însuşirea informaţiilor.

Atunci, cum să ne amintim mai mult din ceea ce-am învăţat? Una dintre modalităţi ar fi să utilizăm tehnica PQRST.2 Pentru un cardiolog, sună ca undele de pe electrocardiogramă, dar pentru o persoană deşteaptă, care învaţă, semnifică: (P) - preview - să arunci o privire pe materialul pe care urmează să-l înveţi, (Q) - question - să-ţi pui singur întrebări la care ţi-ar plăcea să găseşti răspunsul, (R) - read - citeşte materialul, (S) recită-ţi singur materialul şi (T) testează-te, încercând să-ţi aminteşti ce-ai învăţat.

Şi ce legătură au toate astea cu învăţatul online? Pe site-ul bmjlearning.com publicăm cazuri interactive. Puteţi arunca o privire asupra a ceea ce urmează să învăţaţi, vă punem întrebări pentru a vă pregăti pentru ce veţi învăţa şi pentru a vă stabili cunoştinţele de bază, vă furnizăm informaţii şi, în final, vă dăm posibilitatea să vă testaţi noile cunoştinţe. Unul dintre cele mai recente module de învăţare este despre diagnosticul şi managementul sindromului de oboseală cronică. E prezentată modalitatea de diferenţiere a sindromului de oboseală cronică de fatigabilitatea curentă şi de depresie. Sunt date sfaturi practice despre atitudinea medicilor din sistemul de îngrijire primară şi despre posibilităţile terapeutice. Durează mai puţin de o oră să-l efectuaţi. Mai puteţi găsi peste 30 de alte cazuri pe http://www.bmjlearning.com/.

BMJ 2005;330:410

Kieran Walsh
editorial registrarmailto:bmjlearning@bmjgroup.com

1 Tobun A, Stanley C. Cognitive psychology on memory. http://www.scism.sbu.ac.uk/inmandw/tutorials/memory/g3.htm (last updated 21 Jan 1998).

2 Suresh K: Tips on: effective reading. BMJ Careers 2002;324:7. (http://careerfocus.bmjjournals.com/cgi/content/full/324/7328/S7a)

Rate this article: 
Average: 1 (1 vote)
Bibliografie: 
Traducere: 
Dr. Olguţa Iliescu
Autor: