WMA a stabilit reguli pentru medici cu privire la sponsorizarea venită din industrie

World Medical Association (WMA ľ Asociaţia Medicală Mondială) a publicat primele sale ghiduri referitoare la poziţia medicilor faţă de relaţia cu întreprinderile comerciale.

Ghidurile, care acoperă subiecte legate de conferinţe, cadouri, cercetare şi afilieri, reprezintă o modalitate de satisfacere a cererii publicului pentru o mai mare transparenţă a relaţiei medicilor cu industria farmaceutică.

Într-o declaraţie a WMA, din cadrul recentei întâlniri anuale de la Tokyo, se afirma că atunci când consideraţiile comerciale influenţează obiectivitatea unui medic apar conflictele de interese.

În declaraţie se mai menţionează: "Decât să interzicem complet relaţiile dintre medici şi industrie, este de preferat să elaborăm ghiduri care să le orienteze."

Recomandările stabilesc o listă de principii care ar trebui să fie întrunite înainte ca medicii să accepte sponsorizarea comercială pentru conferinţele medicale. Ele stipulează, printre altele, necesitatea ca o conferinţă să vizeze, în principal, schimbul de informaţii ştiinţifice sau profesionale, ospitalitatea din timpul evenimentului urmând a reprezenta doar un element secundar în raport cu schimbul de informaţii profesionale.

WMA sets rules on how doctors handle industry sponsorship

BMJ 2004;329:876

Zosia Kmietowicz London

Rate this article: 
Încă nu sunt voturi
Bibliografie: 
Traducere: 
Dr. Rodica Chirculescu
Autor: