RECENZII - Hematologie - Laborator Citologie

Spitalul Clinic Colentina Şos. Ştefan cel Mare 19 020125 Bucureşti, sector 2 Tel: 021-210 73 20
Dr. Manole Cojocaru

Editura Medicală Bucureşti, 2004 Nr. pagini: 533 ISBN 973-39-0515-1 Preţ: 1 100 000 lei

Cartea Hematologie - Laborator Citologie, un adevărat tratat modern, teoretic şi practic, pentru diagnosticul hematologic de laborator, este rezultatul experienţei de-o viaţă a prof. dr. Ana Stan, cu pregătire şi perfecţionare în domeniul hematologiei de laborator în Europa şi SUA.

Rod al eforturilor unui singur autor, volumul prezintă cercetări originale, desprinse dintr-o practică de câteva decenii.

În cele 24 de capitole sunt abordate, pe rând, următoarele subiecte: măduva osoasă (structură şi funcţie); morfologia anormală (consideraţii generale); dezordinile granulocitare; dezordinile limfocitare; hematopoieza; hipoplazia măduvei; sindroamele mielodisplazice; sindromul mieloproliferativ cronic; leucemiile acute; bolile limfoproliferative cronice; ganglionul limfatic; limfoamele; bolile cu plasmocite; dezordinile monocitare şi histiocitare; metabolismul fierului şi hematoproteinelor; vitamina B12 şi rolul ei; anemiile; bolile megacariocitului şi trombocitului; hemograma şi medulograma; modalităţi moderne pentru diagnosticul hemopatiilor. Tratatul prezintă şi tehnici de laborator în hematologie, folosite în laboratorul clinic condus de autoare (un ghid foarte util tinerilor medici practicieni). Toate capitolele sunt însoţite de o vastă bibliografie.

Lucrarea nu este o aglomerare de date, ci o sinteză unitară a hematologiei de laborator. Valoarea ei este pusă în evidenţă de aspectul grafic excelent şi de planşele color de citologie ale unor cazuri studiate.

Informaţiile despre laboratorul de citologie sunt prezentate în conexiune cu studiile de citochimie, imunofenotipare, citogenetice, biologie moleculară ş.a. Cartea se adresează medicilor care se formează în domeniul hematologiei de laborator (serveşte drept curs de specializare), hematologilor clinicieni, precum şi altor specialişti în laboratorul clinic. Stilul riguros ştiinţific sporeşte accesibilitatea materialului pentru oricare medic care, inevitabil, întâlneşte frecvent bolnavi cu probleme hematologice.

Condiţiile grafice excelente, asigurate de Editura Medicală Bucureşti, contribuie la această reuşită apariţie editorială.

Average: 5 (1 vote)