Petit guide du développement spirituel NoëlL'actu viagra viagrasansordonnancefr.com décryptéeAgirEcocitoyen J'ai fait un stage de survie en pleine nature Don, troc, partage : consommons collaboratif! Vous recherchez une formation?

Modul în care studenţii la medicină îşi îndeplinesc sarcinile administrative simple şi succesul la examenele finale: studiu de cohortă retrospectiv

Studenţilor la medicină de la Universitatea Sheffield li se cere ca, la începutul modulului de pediatrie, să aducă o fotografie de paşaport recentă. Fotografiile sunt prelucrate, fotocopiate şi distribuite în secţiile de spital, profesorilor şi spitalelor incluse în programul de pediatrie, ceea ce facilitează identificarea, precum şi îndrumarea şi evaluarea lor de către cadrele didactice.

Am analizat dacă studenţii incapabili să îndeplinească sarcini administrative simple-de exemplu, să aducă o fotografie-aveau o probabilitate mai mare să întâmpine dificultăţi şi să pice la examenele de sfârşit de an.

Metode şi rezultate

Tuturor studenţilor li s-a cerut, verbal şi în scris, să aducă o fotografie la înscrierea pentru modul. În prima săptămână au fost atenţionaţi de două ori, verbal; o listă a celor care nu au adus fotografia a fost afişată la avizierul situat cu un etaj mai jos faţă de locul unde s-a desfăşurat cursul introductiv, şi unde era afişat şi orarul săptămânal. O cabină foto era amplasată în clădirea sindicatului studenţesc, la aproximativ 120 de metri distanţă faţă de locul de întâlnire din prima săptămână.

În 1998 şi 1999 au început modulul de pediatrie 393 de studenţi. Promovarea examenelor finale este necesară pentru a trece în ultimul an de curs. Am verificat cine a adus şi cine nu a adus fotografia până la sfârşitul primei săptămâni, confruntând numele cu lista celor care au promovat sau au picat la examene.

În total, au predat fotografiile 366 (93%) studenţi, dintre care 29 (8%, interval de încredere 95% între 6% şi 9%) au picat sau nu au avut voie să se prezinte la examen deoarece nu au terminat satisfăcător partea clinică a cursului. Dintre cei 27 de studenţi care nu au adus o fotografie, 13 (48%, 29% până la 67%; P<0,001, testul de exactitate Fisher) au picat la examenele de sfârşit de an.

Comentarii

Aproape jumătate dintre studenţii care nu au fost capabili să îndeplinească o sarcină administrativă simplă, aceea de a aduce o fotografie recentă, au picat la examenele de sfârşit de an, fapt ce subliniază importanţa organizării şi a atitudinii în obţinerea succesului individual. Mijloace mai sofisticate, cum ar fi inventarierea diagnosticelor pentru a investiga stilul de însuşire a cunoştinţelor, susţin ideea că învăţarea dezorganizată reprezintă unul dintre cele mai importante elemente de predicţie a eşecului la examen.1

Studiul este influenţat de trei factori principali: predarea, mediul sau institutul de studiu şi stilul individual de învăţare al studentului.2 Rezultatele noastre sugerează importanţa deosebită a abordării şi a atitudinii individuale.

Atitudinea are o influenţă considerabilă asupra competenţei clinice şi a viitoarelor performanţe clinice.3 Este bine să fie identificaţi studenţii al căror stil de învăţare şi de abordare sunt necorespunzătoare înainte ca aceştia să rateze un examen. Studenţilor respectivi li se poate acorda asistenţă specializată suplimentară.

Contribuţii: NW a avut ideea originală pentru studiu. Articolul a fost scris de ambii autori. NW este garantul. Finanţare: Fără finanţare suplimentară.

Conflict de interese: Nici unul declarat.

Medical students' compliance with simple administrative tasks and success in final examinations: retrospective cohort study
BMJ 2002;324:1554-5

Sheffield Children's Hospital, Sheffield S10 2TH
Neil Wright lecturer in paediatrics
M S Tanner professor of paediatrics
Correspondence to: N Wright N.P.Wright@ sheffield.ac.uk

Bibliografie


1 Newble DI, Entwistle NJ,Hejka EJ, Jolly BC, Whelan G. Towards the identification of student learning problems: the development of a diagnostic inventory. Med Educ 1988;22:518­26.

2 Newble DI, Entwistle NJ. Learning styles and approaches: implications for medical education. Med Educ 1986;20:162­75.

3 Newble DI. Assessing clinical competence at the undergraduate level. Med Educ 1992;26:504­11.

Rate this article: 
Încă nu sunt voturi
Bibliografie: 
Traducere: 
Dr. Oana Darabă
Autor: